recenze

RIVER JORDAN, EMERY, ESCAPE THE FATE, 13.04.09, LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA

autor: Marek
River Jordan, Emery, Escape The Fate

Na Velikonoční pondělí se v Praze chystal svátek příznivců posthardcoru a emo rocku v podobě Escape The Fate, Emery a River Jordan. Praha měla to štěstí, že mohla pozvat dvě světové kapely těchto žánrů, které jedou ještě s jinými populární tour zvané Give It A Name. Byl to nabytý den. Po odpoledním běhání a návštěvě druhého svátku ten den v podobě pražského derby S, jsem spěchal do Lucerna music baru. Stihl jsem ještě na Strašnický koupit tři čtvrtky mastný pizzy a úspěšně se vyhnout revizorům na Můstku. Zhruba ve třičtvrtě na osm jsem byl před Lucernou.

EmeryPřed vchodem nestál skoro nikdo, takže už většina lidí byla dávno uvnitř. Hudební produkci jsem zeshora ještě neslyšel, což byl signál, že jsem přišel vyjímečně včas. V mezipatře u šatny byl merch kapel, ale nepřikládal jsem mu velkou pozornost, protože trička Escape The Fate v "heavy metal stylu" a jedno, jak řekl kamarád, "vyblitý" triko Emery nebylo pro mě tím pravým, ale spoustě lidí se zejména ty od ETF líbily a už v nich tam pobíhali. Šel jsem si tedy koupit něco k pití a na baru potkávám Míru bývalého basáka 5th April, který se chlubí novou kapelou. Než jsem si však stihl něco koupit, tak kolem mě nastal vzruch v podobě frotmana Escape The Fate Craiga Mabbita. Fotka s ním velmi potěšila, stejně jako poděkování za návštěvu berlínského koncertu jeho bývalé kapely Bless The Fall a pochvaly mé mikiny téže skupiny, kterou jsem měl v tu chvíli na sobě. Jdu dolů a potkávám další známé tváře, dávám si taky lok piva od Elis, čímž byly částečně zapity mastné pizzy. Před podiem už je to pěkně našlapané, první řady opanují hlavně něžná pohlaví z řad emo kids. Konečně si kupuji vlastní pivo a mohu vklidu čekat na první kapelu večera.

Escape The FateTou byla pražská formace River Jordan, známá dříve jako The Airbags. Asi kolem čtvrt na devět kluci přišli na podium, aby představili ve své koncertní premiéře svou novou tvorbu. První dva songy jsem si říkal, že je to nějaké divné, složité, ale další písně se mi potom velmi líbily, zejména ta poslední - Dreams To Awake For, která je také k poslechu na myspace kapely. Nezklamal ani nový basák, mohl být, ale výraznější ve vokálech. Určitě je to krok kupředu správným směrem, a nelitoval jsem, že opravdu nic ze staré tvorby nezaznělo. Po skončení jejich setu už se připravovalo vše na jednu z hvězd večera- Emery. Řada lidí přišla právě kůli této kapele a považovala spíše jí za headlinera večera. Kolem deváté nastupuje na podium křesťanská parta z Jižní Karolíny. Začínají skladbou Studying Politics. Střídají staré a nové skladby Can´t Stop The Killer, The Smile The Face, Edge Of The World. Zaznívají hlavně hity jako Party Song a Walls, která je na set listu Emery poslední. Zvuk je po celou dobu na velmi dobré úrovni, což pociťujeme především nahoře na balkoně kam jsme se Salim po dvou jejich příspěvcích přesunuli. Jediné co Emery chybělo bylo více screamů. O ty se staral klávesák "kristus" Josh, který chodil po podiu bos, aby následně chodil i po publiku v a screamoval v kotli. Celkově Emery nezklamali a jistě toho, kdo šel na ně uspokojili. Čekám dole u baru a věřím, že Escape The Fate Emery překonanají. Toto čekání mi zkracuje největší fanoušek frontmana Escapů Ondra alias Dezz. Chlubí se fotkami s Mabbitem, a podporuje mé mobilní distro koupí dvou placek Bless The Fall. Odebírám se ještě rychle na záchod, kde si emaři dávají hlavy k vysoušeči rukou, aby připravili své účesy na show... To už zezdola slyším mohutné houkání policejních a záchranných aut. Je deset a po tomto intru přicházejí Escape The Fate a spouštějí Potopu (The Flood). I s jednou kytarou je show perfektní. Následují: Reverse This Course, There´s No Sympathy For The Dead ze starého alba, která je v podaní nového zpěváka více než dobrá. Po těchto dvou jsou na řadě dva nové songy z "This War Is Ours", konkrétně You Are So Beautiful a Something, ke kterému je i klip. Zvuk je výborný ještě lepší než u Emery a show taky. Kytarista Monte Money si to skutečně dává, především u starých hitovek. Tou další je Not Good Enough For Truth In Cliche. Pokračují ne u mě moc oblíbenou 10 Miles Wide. Za to potom spouští Ashey, na kterou čekám, publikum si tento song zpívá s Craigem. To nejlepší však teprve mělo přijít. Po Ashley to byl The Guillotine. V Lucerně je pěkně horko, po Gilotýně se kapela na chvíli odmlčí, aby pak přišla a oznámila zahrání ještě dvou vypalovaček. Tou první je nic jiného než This War Is Ours (Guillotine II.) jedna z nejlepších písní na novém albu. Závěrečný song tvoří Situations. Jsem trochu zklamán, že to není The Webs We Weave. Kapela se loučí, hází paličky a trsátko, díky kterému jsem málem ušlapán, ale nápor jsem vydržel a suvenýr se po chvíli hřeje v kapse. Úžasná show, zvuk, výkon kapel. Říkám si v tu chvíli, jestli to něco může tento rok překonat, může...

Po koncertě hovořím se známými na baru, kde pije i basák Max. Už toho má docela dost v sobě a před Lucernou spouští malou show. I díky jeho unavenosti mám to štěstí a dostávám se s pár lidmi do jejich tour busu- další zážitek. Z busu pokračujeme s Janycou, Klery a Kubou do Rock Café, kde si sdělujeme zážitky z koncertu a zakončujeme večer.